Wilt u uw laadsessies vanaf 1 januari 2026 inboeken voor ERE-certificaten? Dan vraagt u zich misschien af wat u nu moet doen.
Het antwoord: voorlopig niets. De Nederlandse Emissieautoriteit (NEa) heeft nog niet bepaald hoe laadsessies precies aangeleverd moeten worden. Zodra dat duidelijk is, laten we u vanzelf weten welke stappen u kunt zetten.
Heeft u uw MID-geijkte laadpaal al vóór 1 januari 2026 bij Laadkompas in laadbeheer? Dan hoeft u alleen nog via myLaadkompas de aanmelding te voltooien voor ERE. Uw laadsessies al in ons systeem en worden dan gekoppeld aan ERE.
Heeft u een nieuwe laadpaal of bent u nieuw bij ons? Maak een export van uw laadsessies en bewaar deze goed.
U hoort vanzelf van ons zodra er meer bekend is.