Naar de hoofdinhoud

Hoe zit het met mijn laadsessies vanaf 1 januari 2026?

Wat u nu moet weten over uw laadsessies vanaf 2026 voor het ERE-programma.

Geschreven door Ilse

Wilt u uw laadsessies vanaf 1 januari 2026 inboeken voor ERE-certificaten? Dan vraagt u zich misschien af wat u nu moet doen.

Het antwoord: voorlopig niets. De Nederlandse Emissieautoriteit (NEa) heeft nog niet bepaald hoe laadsessies precies aangeleverd moeten worden. Zodra dat duidelijk is, laten we u vanzelf weten welke stappen u kunt zetten.

Heeft u uw MID-geijkte laadpaal al vóór 1 januari 2026 bij Laadkompas in laadbeheer? Dan hoeft u alleen nog via myLaadkompas de aanmelding te voltooien voor ERE. Uw laadsessies al in ons systeem en worden dan gekoppeld aan ERE.

Heeft u een nieuwe laadpaal of bent u nieuw bij ons? Maak een export van uw laadsessies en bewaar deze goed.

U hoort vanzelf van ons zodra er meer bekend is.

Was dit een antwoord op uw vraag?